Una de les principals tasques del Col·legi és la defensa i representació de la professió. En aquest context, el COAMB ha reclamat recentment davant dos ajuntaments que havien publicat convocatòries per a tècnics de medi ambient que excloïen els ambientòlegs.

D’una banda, l’Ajuntament de Rubí va convocar una plaça de substitució per a quatre mesos per a tècnic de medi ambient a la qual no es podien presentar els ambientòlegs. Ara han respost a la nostra petició que inclouran la figura de l’ambientòleg per a la convocatòria de la plaça definitiva, en el cas de la substitució el procés de selecció ja està tancat. D’altra banda, l’Ajuntament de Cardedeu ha acceptat incloure els ambientòlegs en una altra convocatòria.

Per últim, aprofitem per recordar-vos que si en el vostre dia a dia trobeu altres situacions discriminatòries cap als ambientòlegs, ens ho comuniqueu a coamb@coamb.cat, ja que així el Col·legi podrà reclamar en els casos que sigui necessari. Construïm un Col·legi fort per a la defensa dels nostres drets!