Emmarcat en el projecte COAMB Smart Energy, el Col·legi col·labora amb ‘Viure de l’aire del cel’. Aquest projecte promou la instal·lació d’un aerogenerador Enercon E-103 EP2 de 2,35 MW al municipi de Pujalt (l’Alta Anoia), de propietat compartida entre les persones que ho desitgin. Entre els propietaris hi haurà el COAMB, que amb una inversió de 2.800€ (que s’anirà recuperant durant els propers anys) és el primer col·legi professional que se suma a una iniciativa com aquesta.

La inversió del COAMB és per un valor equivalent de participacions al conjunt del nostre consum energètic, ja que perseguim l’objectiu d’autoproduir el 100% de l’energia que consumim a la nostra seu.

Amb un funcionament previst de 2.405 hores/any, generarà 5.653 MWh/any, l’equivalent al consum anual d’unes 2.000 famílies. Això suposarà un estalvi d’entre 5.000 i 6.000 tones d’emissions de CO2 a l’any, si l’electricitat s’hagués generat en una central tèrmica.

Un objectiu addicional de ‘Viure de l’aire del cel’ és fer possible que les persones o entitats puguin manifestar que l’energia que utilitzen en la seva vida quotidiana és verda i neta, generada en l’emplaçament on hi ha instal·lat l’aerogenerador.

Amb la participació en aquest projecte, a més, el COAMB vol reforçar la presència dels ambientòlegs i ambientòlogues en el sector de l’eficiència energètica i les energies renovables, dos sectors de gran potencial laboral i claus per a la mitigació del canvi climàtic. El projecte s’utilitzarà, també, en les formacions d’àmbit energètic de canvi climàtic que el Col·legi implanti a partir d’ara.