WASTIP va ser el projecte guanyador de l’accèssit a la millor iniciativa empresarial de la darrera edició dels Premis Ciències Ambientals (2016), que promouen el Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya i l’Associació Catalana de Ciències Ambientals.

L’eina té l’objectiu de facilitar la gestió integral de deixalleries i millorar l’eficiència, seguiment i transparència del servei, i ha estat desenvolupada per ENTORNa3 (www.entorna3.com), consultoria socioambiental especialitzada en la gestió dels residus municipals i l’enginyeria informàtica BitBuit.

Mentre que el Programa General de Prevenció i Gestió de Residus i Recursos de Catalunya 2020 (PRECAT20) fixa com a objectiu per al 2020 una recollida selectiva dels residus del 60%, la realitat és que actualment aquest percentatge a Catalunya es troba al voltant del 40%. És necessari, per tant, treballar per assolir els objectius fixats i des d’ENTORNa3 es reivindica el paper de les deixalleries com a punt clau en aquest camí, per l’elevat percentatge de residus generats a les llars que cal dipositar-hi, i per la corresponsabilització de la ciutadania que el seu ús implica. En aquest context neix WASTIP.

Voleu saber tot el que ofereix l’eina? Doncs no deixeu de visitar el nostre blog on us donem més detalls!