Sessions de debat: Catalunya és medi ambient

Quina Catalunya volem?  Òmnium Cultural i el Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya us proposen un cicle de debats en el que es pretenen establir les bases d’un país que integrin els valors, els principis i una gestió dels aspectes ambientals que marqui la diferència entre l’autosuficiència o la dependència d’altres territoris.

A les tres primeres sessions reflexionarem sobre les línies de treball clau en diferents vectors ambientals – energia, aigua i medi natural – i a la quarta i última sessió, a mode de conclusió, incidirem en els aspectes de finançament que són necessaris per fer-ho possible.

Sessió 1.- Catalunya és Energia (23 de maig) Veure poster

Quin model energètic ens permetrà avançar cap a l’autosuficiència?

Quins són els escenaris previstos de disponibilitat d’energia en el nostre àmbit territorial? Quina serà la demanda en les properes dècades tenint en compte l’evolució demogràfica i el model de consum? A casa nostra seria possible un abastiment autosuficient amb energies renovables?

Quin model d’abastiment energètic és compatible amb una bona qualitat de l’aire i amb la conservació de la biodiversitat? Quin mix energètic necessitem?

Ponents:

Pep Puig

Joan Esteve

Modera: Josep Escarrà.

Sessió 2.- Catalunya és Aigua (31 de maig)  Veure poster

Com en garantirem la disponibilitat, la qualitat i la gestió sostenible?

Les previsions a partir dels estudis dels efectes del canvi climàtic a casa nostra auguren una menor quantitat d’aigua dolça disponible i una més gran incidència dels fenòmens hídrics extrems (sequeres i riuades). Quins són els escenaris plausibles de disponibilitat d’aigua? Quines mesures hem de prendre per assegurar l’abastiment i la gestió del seu cicle? Quines alternatives ens permetrien disposar d’aigua en qualitat i quantitat suficient, i quin és el seu impacte ambiental? Quina serà la demanda tenint en compte l’evolució demogràfica i el model de consum? Com podem adreçar els desequilibris del recurs aigua al nostre territori?

Ponents:

Gabriel Borràs, biòleg.

Míriam Planas, Plataforma Aigua és vida.

Modera: Hug March, investigador al Internet Interdisciplinary Institute (IN3) i docent de la UOC.

Sessió 3.- Catalunya és Natura (20 de juny)

La natura és paisatge o és un element bàsic de la nostra qualitat de vida?

Sessió 4.- Catalunya té prou recursos? (4 de juliol)

Quins plantejaments econòmics ens permetran aconseguir una Catalunya sostenible?

NOTA: Properament podreu descarregar el programa complet

Cicle organitzat per:

Òmnium Cultural

Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB)

Data d’inici: dimarts, 23 maig 2017
Horari: De 18:30 a 20 h
Lloc: Biblioteca Jaume Fuster (Pl. de Lesseps, 20-22, Barcelona).
Data de finalització: dimarts, 04 juliol 2017

Detalls: