El passat dissabte 1 d’abril, la Comissió de Territori i els serveis tècnics del COAMB van organitzar el VIII Vermut territorial als terrenys del Centre Recreatiu de Vila-seca i Salou, també conegut com BCN World. Una vintena d’assistents van escoltar amb atenció l’explicació d’en Joan Pons (ambientòleg i portaveu de l’Assemblea Aturem Bcn World) sobre els antecedents d’aquest projecte, no exempt de polèmica, i com s’ha anat modificant fins l’estat actual com a conseqüència de la implicació dels diferents actors socials i ambientals.

Mentre es passejava pel perímetre de l’àmbit es va produir un intens debat sobre l’impacte d’aquest projecte sobre el territori i el model de turisme, atenent la magnitud de l’actuació i les demandes d’abastament, energètiques i de mobilitat associades. Finalment, la visita va acabar a la platja Llarga, un reducte tranquil i d’interès paisatgístic situat enmig d’una zona altament antropitzada. Evidentment, no va faltar el vermut de rigor, on es va parlar de forma distesa i alegre de l’experiència viscuda.

Actualment el COAMB compta amb cinc comissions temàtiques i cinc grups de treball, formats per col·legiats i col·legiades experts i interessats en les diferents temàtiques. Descobreix més formes de participar al teu Col·legi aquí.