Torna a ser setembre i encetem el curs escolar aprovant més mesures per assolir canvis profunds en el sí del COAMB, tal i com es va demanar a l’Assemblea General Ordinària del mes d’abril.

La primera mesura aprovada és la proposta d’una consulta col·legial per valorar el possible canvi de nom del Col·legi.

El motiu de fer aquesta consulta és conèixer si les persones membre del COAMB desitgen fer un canvi de nom, per tal que aquest sigui més inclusiu, tant per adequar-lo al llenguatge de gènere com per abastar a totes aquelles persones que tot i no ser ambientòlegs o ambientòlogues treballen en el sector del medi ambient. En aquesta consulta caldrà votar una opció de nom entre varis, havent-hi un espai per poder aportar més propostes de noms, o la opció de votar continuar amb el mateix nom.

A més, també s’ha aprovat convocar una reunió amb el Consell Assessor per al proper 5 d’octubre. L’ordre del dia de la reunió tindrà com a punt principal traçar una estratègia de futur. També hem presentat el cicle de jornades de treball per modificar els objectius de l’Associació Catalana de Ciències Ambientals (ACCA) i el seu encaix dins del COAMB.

D’altra banda, i també en motiu dels canvis que cal que ens plantegem, en Carles Cayuela, vocal de formació, presenta els reptes de l’Escola de Formació per a l’any 2021, per la qual cosa s’ha publicat una enquesta al respecte.

Altres temes tractats a la reunió de setembre de la Junta de Govern han estat:

• Aprovem que la Mons Badia i Pujals serà representant a la Taula d’Impuls de l’Agenda 2030 de l’Ajuntament de Barcelona
  • I per últim, ja estem treballant en la confecció de les candidatures per a la legislatura 2022-2025, que serà la primera legislatura amb durada de tres anys. En breu farem una crida oficial per a la participació de les persones membre que es vulguin involucrar en dirigir i representar el COAMB. Si esteu interessats/es i voleu saber més sobre el funcionament del Col·legi, recordeu que el proper dimarts 21 farem una sessió per resoldre tots els vostres dubtes.