Els vocals de comunicació del Col·legi d’Ambientòlegs, Àlex Marcos i Cinthia Pereira, ens parlen sobre educació ambiental al darrer post del blog del COAMB. Ambdós van assistir tant al 8è Congrés Mundial d’Educació Ambiental (WEEC) com a les 3es Jornades PAN-europees d’educació ambiental cap a la sostenibilitat, experiències sobre les quals reflexionen al blog.

Marcos i Pereira exposen al seu article que aquest 2015 és un any on s’estan duent a terme trobades de nivell internacional que, amb caràcter estratègic, determinaran algunes de les fites del camí cap a un món més sostenible. Al WEEC 2015 i a les III Jornades PAN-europees d’educació ambiental cap a la sostenibilitat, s’ha d’afegir la Cimera per al Desenvolupament Sostenible del Programa de les Nacions Unides per al Desenvolupament (PNUD), que va tenir lloc al setembre passat, a la qual es va aprovar l’Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible i que inclou els disset Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS). I, finalment, abans que acabi l’any tindrà lloc a París la 21a Conferència de les Parts sobre canvi climàtic (COP 21) en la qual es pretén assolir un acord global per limitar l’escalfament global a un nivell inferior als 2ºC. Com a societat(s), com a individus, però també com a col·lectiu d’ambientòlegs, són molts els reptes que tenim al davant, però també són moltes les possibilitats de crear un futur desitjable en el qual, plegats, puguem caminar sense por, i tots aquests camins passen per l’educació.

Us recordem que si, com l’Àlex i la Cinthia, voleu fer les vostres aportacions al blog del COAMB, ens podeu escriure a l’adreça comunicacio@coamb.cat. Us animem a tots a participar-hi!