L’Associació Catalana de Ciències Ambientals (ACCA) i el Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB) van lliurar divendres els quarts Premis Ciències Ambientals. L’objectiu d’aquests guardons és reconèixer la iniciativa de les empreses en el sector del medi ambient, les actuacions dutes a terme per comunicar els reptes de la sostenibilitat a Catalunya, la trajectòria dels estudis de Ciències Ambientals, així com la recerca interdisciplinària. Els Premis Ciències Ambientals s’adrecen als estudiants de l’últim curs i titulats en Ciències Ambientals, investigadors, professionals, empreses i entitats de l’àmbit del medi ambient i la sostenibilitat.
Els premiats a les quatre categories de la present edició han estat:
- Iniciativa empresarial: 1r premi, De fruites i verdures imperfectes neixen segones oportunitats.
- Comunicació ambiental: 1r premi, SSSplau; Accèssit, Quincalla.org.
- Projecte o treball de fi d’estudis: 1r premi, De residu a recurs: Situació actual del subproducte i la fi de la condició de residu a Catalunya d’Anna Martínez.
- Activitat de recerca: 1r premi, El Canvi Global a través dels ulls dels indígenes amazònics d’Álvaro Fernández-Llamazares; Accèssit, Contabilidad regional de flujos materiales y presiones ambientales: el caso español de Sergio Sastre Sanz.
Els trofeus, elaborats sota criteris d’ecodisseny, es van lliurar al Palau Macaya de Barcelona en un acte celebrat divendres 20 de novembre, en el que també es va poder assistir a la conferència ‘Hi haurà protocol de París 2015? Que s’espera de la propera COP21?’. Els participants a la taula rodona van ser Salvador Samitier, cap de l’Oficina de Canvi Climàtic, Anna Pérez, del Moviment per la Justícia Climàtica i Josep Xercavins, de la Universitat Politècnica de Catalunya. La moderadora va ser la Cristina Ribas, de l’Associació Catalana de Comunicació Científica.
Els ponents van coincidir a ressaltar que ara és el moment d’arribar a un acord, però que està per veure “quin tipus d’acord”. Durant el debat, es va parlar del paper de la Xina o els Estats Units, dels països en desenvolupament, del sistema energètic o de la mitigació versus l’adaptació al canvi climàtic.