El dia 6 de març, en el context de la setmana de celebració del Dia Internacional de la Dona, una vintena de persones es van reunir a la seu del COAMB per celebrar una Taula de treball per analitzar solucions a les diferències existents entre homes i dones en el món laboral ambiental.

Primer de tot van poder escoltar l’Anna Mercadé, Directora de l’Observatori Dona, Empresa i Economia de la Cambra de Comerç, i l’Imma Cortés, de l’Agència de Salut Pública de Barcelona, que van presentar dades que evidencien aquestes diferències entre homes i dones i van permetre visualitzar la correlació amb els rols culturals que suposadament han de seguir unes i altres.

També hi va participar Josep Maria Miranda, d’ACEFAT AIE, que va plantejar les polítiques de l’empresa que dirigeix i com aconsegueix retenir el talent femení, amb un 70% de dones en l’estructura i que es manté com a mínim en el 50% en totes les categories professionals. En la mateixa línia, la Mercè Mullor de Mullor, Neteja i Serveis Generals, va parlar de com la il·lusió i la felicitat de les persones (tant homes com dones) forma part de l’estratègia empresarial implementant mesures que no impliquen grans costos però sí un esperit adaptable, creatiu i innovador per tal de trobar solucions amb la participació de totes les parts interessades.

Per altra banda, Louis Lemkow, catedràtic de Sociologia de la UAB, i entre moltes d’altres coses, pare de la carrera de Ciències Ambientals de la UAB, va parlar del món de la recerca i d’una universitat encara avui dia molt masculinitzada, però que avança incorporant dones a les estructures de poder. També va afirmar que les desigualtats de gènere són les més importants a la societat i va destacar que fa només 100 anys les dones no teníem drets polítics.

A la part final, totes les assistents van poder fer aportacions transformadores que al seu entendre ajudarien a avançar en una societat més equitativa.

Consulta la Nota de Premsa amb el recull de propostes per a l’equitat.