En aquests moments de crisi sanitària, en els quals la crisi ambiental s’hi amaga al darrera, el paper dels ambientòlegs i ambientòlogues és crucial, i així ho hem de deixar palès. Podem aportar solucions a la crisi econòmica a la vegada que podem ajudar a mitigar la crisi climàtica.

Des del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya fem una crida a totes les persones membre a col·laborar en un procés participatiu per a la reconstrucció de la Catalunya del 2022, ja sigui a títol individual, com a empresa, organització o associació.

La raó d’aquest procés participatiu està vinculada amb la creació per part de la Generalitat de Catalunya d’un grup de treball format per 30 experts que dissenyaran propostes estratègiques per a la Catalunya del 2022, posterior a la crisi del coronavirus.

En concret el Sr. Genís Roca, membre del grup de treball, ha fet una crida a través de les xarxes socials demanant la col·laboració i participació, atesa la necessitat de rebre aportacions des de les diferents mirades i àmbits de coneixement, i de connectar i col·laborar amb múltiples persones i organitzacions per tal d’escoltar, entendre i recollir idees i propostes.

És per això que us demanem que ens feu arribar materials de diagnosi, apostes estratègiques en diferents àmbits amb mesures concretes i plans d’acció.

Els eixos estratègics poden ser:

• Transició energètica
  • Mobilitat
  • Ecoinnovació
  • Economia circular
  • Turisme sostenible
  • Recerca
  • Empresa i emprenedoria

Com podem participar?

1. Aportant documents, informes, estudis, etc. Teniu fins a l’1 de setembre per fer-ho arribar, enviant un correu a coamb@coamb.cat amb l’assumpte “Documents Catalunya 2022”.
  2. Col·laborant en la redacció d’un únic document que integri les propostes que ens hagin arribat. En aquest cas cal que ens envieu un correu a l’adreça coamb@coamb.cat amb l’assumpte “Redacció Catalunya 2022”. A principis de setembre us convocarem a una trobada online per coordinar-ho.

Agrairem les vostres respostes. Fem sentir la nostra veu!