El passat dia 7 d’abril, va tenir lloc la XV Assemblea anual del Col·legi Oficial d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB), que enguany ha aprovat el canvi de Junta Directiva. El fins ara vocal de les Terres de Lleida, l’Alt Pirineu i Aran, Ricard Vizcarra, serà el president de l’entitat durant els propers dos anys, en substitució de Leo Bejarano. Acompanyaran a Vizcarra en la nova Junta Directiva fins a 25 altres ambientòlegs i ambientòlogues que treballaran amb uns objectius molt clars: fer créixer el Col·legi en nombre de membres i incrementar la presència institucional de l’entitat.

Durant l’Assemblea, a més de la presentació de la memòria d’activitats i econòmica de 2017, i el pressupost de 2018, es va fer, d’una banda, una presentació en primícia per als col·legiats i adherits del nou Observatori Ambiental de Catalunya, un portal que es presentarà formalment el proper 19 d’abril a l’Ateneu Barcelonès i que té per objectiu donar visibilitat a les dades del sector ambiental i, de l’altra, es va poder visualitzar per primer cop una campanya audiovisual de tres vídeos impulsada pel Col·legi per donar a conèixer la figura del professional del medi ambient.

El moment més emotiu de la trobada va ser la intervenció del primer president del COAMB, Sergi Cantó, que, acompanyat de l’actual coordinadora de Ciències Ambientals a la UAB, Cristina Palet, va retre homenatge al 25è aniversari dels estudis de Ciències Ambientals a Catalunya, que es van iniciar justament a la Universitat Autònoma el curs 1992-93.

Un altre dels moments clau de l’Assemblea va ser la presentació, per part del fins ara vicepresident, Josep Escarrà, dels resultats de la consulta col·legial que es va dur a terme per saber quin posicionament ha de tenir el COAMB davant l’actual situació política i social que viu Catalunya. En aquest cas, més del 68% dels participants es van mostrar a favor de posicionar-se prioritzant els drets fonamentals de la ciutadania.