taula corredor mediterrani
6 febrer, 2017

El passat divendres 3 de febrer, es va reunir el Plenari de la Taula Estratègica del Corredor Mediterrani, de la qual el COAMB n’és membre.

Durant la trobada, a la que van assistir el vicepresident, Josep Escarrà, i la vocal de relacions institucionals, Gemma López, el conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, i el de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, van presentar el document de Prioritzacions d’actuacions ferroviàries del Corredor del Mediterrani. Entre aquestes prioritzacions s’inclou la doble via entre Vandellòs i Tarragona i la implantació de l’ample estàndard europeu entre Vila-seca i Castellbisbal. Aquest document, prèviament s’havia sotmès a un procés participatiu mitjançant el qual representants del món polític, social, empresarial i acadèmic havien pogut aportar esmenes.

L’objectiu del document és recollir les obres necessàries per disposar d’una infraestructura ferroviària de mercaderies i viatgers que permeti el desenvolupament econòmic i social de Catalunya. Entre les actuacions que es van exposar, es va parlar d’acabar obres en curs, millorar l’accessibilitat de mercaderies i viatgers (estacions d’AVE) i polígons industrials. Sobretot, es va remarcar la importància d’implantar en el corredor mediterrani l’ample estàndard europeu.

Per part del COAMB, es valora positivament aquesta aposta perquè ha de permetre l’electrificació del transport ferroviari, imprescindible per a la mitigació del canvi climàtic i la transició energètica del país. Des del Col·legi, també s’ha recordat que la implementació d’aquest corredor tan important s’ha de realitzar buscant l’excel·lència, amb ple consens i respecte pel territori, incorporant des del moment de definició criteris ambientals  i garantint de manera escrupolosa i professional els procediments d’avaluació ambiental vigents.