Durant el dia d’ahir, un total de 893 persones van resultar ferides arran d’una acció policial que considerem brutal, desproporcionada i totalment injustificable contra els ciutadans i ciutadanes innocents que es trobaven en els col·legis electorals del referèndum convocat per la Generalitat de Catalunya.
Des del Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB) volem expressar la nostra enèrgica repulsa a la violència, totalment innecessària. Pensem que la violència no pot ser mai la resposta i que les càrregues policials que es van viure ahir a diverses poblacions del territori català són totalment injustificables. Per tant, condemnem enèrgicament la violència i repressió viscudes ahir a Catalunya. La violència desacredita el que l’exerceix.
Com a mostra del nostre desacord amb l’ús abusiu i desproporcionat de la força contra el poble català, donarem suport a l’aturada general convocada per demà, que el COAMB secundarà, i a la qual us convidem a sumar-vos de forma cívica i pacífica.