Des del Departament de Territori i Sostenibilitat s’està elaborant l’Estratègia de patrimoni natural i biodiversitat de Catalunya, que estableix el full de ruta de la Generalitat en matèria de conservació de la natura fins l’horitzó 2030. Per recollir aportacions es va obrir al març un procés participatiu en el qual el Grup de Medi Natural del COAMB ha pres part.
Quant a les aportacions, els membres del Grup del COAMB conclouen que el document de l’estratègia està molt bé en general, tot i que de moment és un marc del qual caldrà validar els objectius operatius i les accions, que encara no es proporcionen. D’altra banda, s’ha proposat que en comptes de parlar d’escenari climàtic, s’inclogui el terme canvi ambiental global. Aquest concepte es considera més correcte perquè, a banda del canvi climàtic, també té en compte la pèrdua d’hàbitats, fragmentació i canvi d’usos del sòl o les bioinvasions.
Les aportacions es van presentar a la darrera Junta del Col·legi, celebrada a la seu de l’entitat el passat dimecres 19 d’abril.