El passat 6 d’octubre es va fer públic el guanyador del concurs per al disseny dels trofeus de la 5a edició dels Premis Ciències Ambientals que impulsen, novament, l’Associació Catalana de Ciències Ambientals i el Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya. En aquesta 5a edició s’ha dut a terme un concurs públic per al disseny dels guardons, que seran impresos en 3D, amb criteris de sostenibilitat, a l’Ateneu de Fabricació Digital de la Fàbrica del Sol de l’Ajuntament de Barcelona.

El guanyador del concurs ha estat el dissenyador Lucio Traficante, que ahir va ser obsequiat amb un diploma i un xec per valor de 150€. Ara, a més, podrà formar-se en impressió 3D a l’Ateneu de Fabricació. El disseny del Lucio està basat en elements de la natura i tindrà una doble funció: no serà només un trofeu ja que servirà com per a base per al creixement d’una planta. Ahir mateix van començar les proves d’impressió a l’Ateneu, on el guanyador del concurs ja va poder conèixer les opcions que ofereix aquest espai.

A l’acte van assistir Teresa Franquesa i Montse Mateu (Estratègia i Cultura de Sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona), David Sanjuan (Associació Catalana de Ciències Ambientals) i Josep Escarrà (Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya).

Us recordem, d’altra banda, que el període per enviar candidatures als Premis de Ciències Ambientals romandrà obert fins el proper 21 d’octubre.