assemblea-coamb

El passat divendres, 24 de febrer, va tenir lloc la 14 Assemblea Anual del Col·legi d’Ambientòlegs. Entre d’altres punts, l’Assemblea va aprovar la proposta de Consell Assessor de la Junta per al període 2017-2018. Els professionals que formaran part d’aquest Consell seran: Lluís Torrent, Ana Romero i Arnau Queralt com a membres d’anteriors juntes del Col·legi; i Pere Torres, Jordina Belmonte, Marta Subirà, Alba Cabañas, Josep Puig, Isabel Pont i Frederic Ximeno com a professionals de reconegut prestigi.

D’altra banda, la vocal d’estudis i projectes, Ariadna Claret, i el vocal d’ocupació, emprenedoria i empresa, Xavier-Andoni Tibau, van presentar les conclusions del 9è estudi d’inserció laboral de l’ambientòleg. Segons les dades recollides pel COAMB a finals de 2016, l’ocupació al sector augmenta, seguint la tendència de la recuperació. Quant als sectors on majoritàriament treballen els ambientòlegs, les consultories i l’administració segueixen sent els llocs on més ambientòlegs treballen (59% de l’ocupació el 2016). Pel que fa a les àrees temàtiques, residus i comunicació i educació ambiental suposen el 64% dels llocs de feina en un sector molt heterogeni.

A més, també es van presentar i aprovar la memòria d’activitats i econòmica de 2016, i el pressupost de 2017. Com a novetat d’aquest any, es va oferir un servei de ludoteca amb tallers per als més petits per facilitar la conciliació familiar dels assistents.