El darrer dimarts 4 d’octubre vam organitzar, juntament amb la secció de Dret Ambiental de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB), una jornada de debat al voltant del projecte de llei catalana de canvi climàtic.

A la jornada, a la qual van assistir més de 40 persones, hi van participar Robert Álvarez, de l’ICAB; Salvador Samitier, de l’Oficina Catalana del Canvi Climàtic; Jordi Solé, de l’Oil Crash Observatory (Institut de Ciències del Mar); Alfons Pérez, de la Xarxa per la Sobirania Energètica; Lourdes Berdié i Maria Vives, del Moviment per la Justícia Climàtica i Josep Escarrà, vicepresident del COAMB i encarregat d’exposar les esmenes que el Col·legi va presentar al Parlament.

A l’acte van assistir també tres membres de la Comissió de Medi Ambient i Sostenibilitat del Parlament, als quals el públic va dirigir la majoria de les preguntes. En aquest sentit, els assistents van qüestionar alguns punts de la llei i van fer propostes concretes.

La sessió va finalitzar amb algunes reflexions interessants com per exemple la percepció de la ciutadania de la importància del problema del canvi climàtic, però no de la urgència d’actuar. També es va comentar que lleis com aquesta toquen aspectes directament lligats al model econòmic, el que no facilita que siguin ambicioses.

Consulta les presentacions dels ponents: