L’Associació Catalana de Ciències Ambientals (ACCA) i el Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB) van convocar la cinquena edició dels Premis Ciències Ambientals. L’objectiu dels guardons és reconèixer iniciatives de les empreses en el sector del medi ambient, les actuacions dutes a terme per comunicar els reptes de la sostenibilitat a Catalunya, la trajectòria dels estudis de Ciències Ambientals, així com la recerca interdisciplinària. Com a novetat, en aquesta edició es premiarà també els millors treballs de recerca de batxillerat de temàtica ambiental. La convocatòria està oberta fins al 21 d’octubre.

S’estableixen cinc categories:

• Iniciativa empresarial: adreçat a empreses, emprenedors, organitzacions i entitats amb seu social a Catalunya.
  • Comunicació ambiental: destinat a ambientòlegs, entitats ecologistes, associacions, tècnics d’ajuntaments, consultories ambientals, centres d’educació ambiental i professionals de l’àmbit de la comunicació que hagin desenvolupat activitats o campanyes sobre medi ambient a Catalunya.
  • Projecte o treball de fi d’estudis: dirigit a estudiants universitaris de darrer curs dels estudis de Ciències Ambientals que imparteixen les universitats catalanes.
  • Activitat de recerca: adreçat a estudiants dels programes oficials de postgrau (doctorands i màster); personal docent i d’investigació vinculat a universitats, centres i instituts de recerca.
  • Treball de recerca de batxillerat: dirigit a estudiants que hagin realitzat el Treball de Recerca a un centre d’ensenyament de Catalunya.

Els guanyadors de la quarta edició dels Premis Ciències Ambientals van ser: el treball De residu a recurs d’Anna Martínez, en la categoria de projecte de final d’estudis; en la categoria de recerca es va endur el premi Álvaro Fernández per una investigació sobre El Canvi Global a través dels ulls dels indígenes amazònics; en iniciativa empresarial es va imposar De fruites i verdures imperfectes neixen segones oportunitats de l’Associació Espigoladors, i com a iniciativa en l’àmbit de la comunicació va guanyar la campanya SSSPlau de l’Ajuntament de Barcelona.

Trofeus sostenibles i impresos en 3D

En aquesta cinquena edició dels Premis, es va posar en marxa un concurs per al disseny del trofeu que es lliurarà al guanyador de cada categoria, i que es resoldrà en les pròximes setmanes. Un requisit clau de les bases del concurs és que el trofeu es pogués fabricar amb criteris de sostenibilitat. Els trofeus es fabricaran en impressora 3D a l’Ateneu de Fabricació Digital de la Fàbrica del Sol de l’Ajuntament de Barcelona.

Bases dels Premis