El Col·legi d’Ambientòlegs de Catalunya (COAMB) va celebrar la seva 19a Assemblea anual el passat dissabte 17 d’abril. Els punts clau aprovats durant l’assemblea van ser la inclusió del feminisme com a base estructural i de funcionament del Col·legi i la posada en marxa del projecte “Observatori d’Acció Climàtica de Catalunya (OACC)” del Grup d’Acció Climàtica.

La XIX Assemblea anual ha estat la primera de la història del COAMB en format telemàtic, participant tothom a través de videotrucada i amb la Vocal d’Estratègia de Futur Mons Badia fent de mestressa de cerimònia.

D’entre les votacions aprovades, destaquen aquelles respecte al feminisme i la creació de l’OACC, que comportaran accions concretes com la revisió del nom del COAMB per un possible canvi cap a un nom més inclusiu. També s’iniciaran contactes amb entitats oportunes per posar en marxa un Observatori d’Acció Climàtica que sigui efectiu i actiu com a element de pressió real sobre les polítiques d’acció climàtica.

Tot i el format digital de la reunió no va faltar la participació activa de les persones membres del COAMB assistents, obrint debats enriquidors que queden recollits i que també implicaran accions a curt termini. Algunes d’aquestes són el contacte a través de la Intercol·legial per veure com a afectat la pandèmia a altres col·legis professionals la pandèmia i tenir elements on comparar per avaluar l’impacte. Aquesta idea va sorgir després d’un interessant debat sorgit després de la presentació dels resultats de l’enquesta d’inserció laboral.

Tots els puts de l’ordre del dia com les aprovacions de canvi de seu, de la Memòria d’activitats del 2020, la Memòria Econòmica de 2020, el pressupost de 2021, els canvis de seu i de la junta van ser aprovats per àmplies – i majoritàriament absolutes – majories. Tots els documents pertinents estan disponibles al portal de transparència.