Un cop acabat el període de dos anys per desenvolupar els projectes liderats per les entitats en el marc del Compromís de Barcelona pel Clima, des de Barcelona + Sostenible proposen la sessió matchmaking (1 de març) per donar continuïtat als projectes iniciats i crear-ne de nous de manera participada.
Alguns dels projectes ciutadans pel clima que s’han impulsat són:
- E4: Elaborar una guia que estableixi els estàndards de confort i defineixi els criteris per fomentar estratègies d’estalvi i eficiència energètiques. En aquest projecte ha col·laborat el COAMB.
- Cobertes mosaic: Transformar cobertes en espais sostenibles que incloguin espais verds, productius, instal·lacions d’energies renovables i captació d’aigua de pluja.
- Camins escolars segurs: Foment de la mobilitat sostenible i de l’accés segur a les escoles a peu, en bicicleta i en transport públic.
- En bici a la feina: Foment de la mobilitat sostenible amb un canvi modal del transport laboral a través del préstec d’una flota de bicicletes per als treballadors/es.
- Sarrià residu zero: Actuació orientada cap al residu zero i l’economia circular a través de la millora de la separació de residus mitjançant la recollida porta a porta, la comunicació i la conscienciació.