L’Ajuntament de Mataró ha rebut una subvenció del Servei d’Ocupació de Catalunya per impulsar projectes d’economia circular a la ciutat. El procés ha arrencat aquest any amb una primera fase de diagnòstic que va seleccionar tres sectors estratègics on aplicar aquest nou model: el tèxtil, l’administració pública i el tractament de residus. Diversos ambientòlegs i ambientòlogues hi participen.

Actualment, el projecte es basa en la comunicació amb agents del territori per perfilar projectes concrets, entre tres i cinc per a cada sector. I ja l’any 2019 es farà el tret de sortida amb tres projectes pilot.

D’altra banda, també s’ha establert una comissió de seguiment amb representants de l‘administració pública, la Universitat Autònoma de Barcelona, membres del Consell Econòmic i Social de Mataró (empresaris, sindicats) i dels consells de participació i el COAMB.

Consulta quatre exemples concrets d’economia circular a Mataró aquí.