Aquest matí s’ha fet públic el manifest per reclamar Més ciència als informatius de la CCMA. Aquesta iniciativa, recolzada pel COAMB, sorgeix de la necessitat de reclamar una secció especialitzada sobre ciència i coneixement a tots els informatius de tots els seus canals i mitjans, atès que ha s’ha detectat que ja n’hi ha que recullen informacions que en aquests moments d’emergència sanitària són del màxim interès. No obstant, la CCMA segueix tractant la ciència com una fracció dins de l’apartat “societat” en el bloc general de notícies.
Amb aquest manifest reclamem que la ciència en general, i en especial el medi ambient, la innovació, la recerca o la salut, es tracti com un bloc diferenciat i especialitzat, així com es tracten els esports i el temps. Creiem que la ciència té molta rellevància social, en especial en aquest moment en què el planeta sencer està paralitzat i colpit per aquesta pandèmia, fruit de la degradació del medi ambient i la pèrdua de biodiversitat, entre altres.
És moment de posar la ciència al centre de la societat, i a més, reconèixer el paper que hi juguen els i les científiques. D’aquesta manera, la societat podrà ser conscient del moment clau que estem vivint, i actuar en conseqüència. Tenir accés a informació científica ens ajudarà a conèixer més aspectes per a millorar la nostra salut, que al cap i a la fi es demostra que és el més important a preservar.
És per això que instem a la Direcció de la CCMA i al Govern de la Generalitat a escoltar aquesta iniciativa i dur-la a terme per complir amb les seves funcions, en especial les d’informar, formar, i també conscienciar. Més concretament aquest manifest va dirigit a la Consellera de la Presidència i portaveu del Govern, Meritxell Budó, expressant també el nostre desig de mantenir-hi una trobada, de forma presencial o virtual, segons la situació ho permeti.
A aquest manifest s’han adherit 5 col·legis professionals (entre ells el Col·legi d’Ambientòlegs), 10 societats científiques o instituts de recerca (com per exemple, el CREAF), i 24 entitats i plataformes socials (com per exemple, Ecologistes en Acció de Catalunya, Extinction Rebellion Barcelona (XR) i Greenpeace).