Respon.cat, iniciativa empresarial per al desenvolupament de la responsabilitat social a Catalunya,  ha constituït el seu Consell social, que integren organismes empresarials, socials i públics, entre ells el Col·legi d’Ambientòlegs representat per la presidenta, Susana Pascual. L’objectiu d’aquesta iniciativa és la de crear un nou espai de relació per a empreses i institucions que permeti impulsar iniciatives d’ampli abast i facilitar-ne la visibilitat dels compromisos d’RSE.

La iniciativa busca, a més, enriquir la qualitat de les accions portades a terme des de Respon.cat i dotar-les de major legitimitat, alhora que captar i compartir les percepcions, accions i visions per part d’una selecció àmplia de grups d’interès  amb les  empreses membres i amb l’empresariat en general.

L’existència del Consell social també permetrà potenciar la creació de sinergies, com ara fer d’altaveu de les propostes, afavorir les col·laboracions mútues o les accions conjuntes entre diferents organismes.