La revista del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya
Núm. 19, Abril - juny de 2015
El Congrés de Destinacions Sostenibles acull la segona edició dels Premis Turisme Responsable

Delta Poblet, Turisme Garrotxa, l’alberg Twentytú i DeltaPolet van ser els guardonats en l’acte celebrat el passat novembre

Al novembre del 2014, es va celebrar a Barcelona el Congrés de Destinacions Sostenibles ‘GSTC Destinations Community’. A la trobada van participar els representants d’una quinzena de destinacions que aposten per la sostenibilitat turística. L’objectiu d’aquest congrés és constituir una xarxa de destinacions sostenibles i compartir pràctiques i polítiques dutes a terme pels territoris participants.

En el transcurs de la jornada es van lliurar els II Premis de Turisme Responsable, convocats per la Xarxa de Turisme Responsable (ICRT Barcelona) i la revista Descobrir. El premi a la Millor Experiència a l’Aire Lliure va ser per DeltaPolet, una proposta de turisme d’experiències. El premi a la Millor Contribució a la Qualitat de Vida de la Comunitat el va obtenir Turisme Garrotxa, una associació que aplega sector públic i privat per promocionar el turisme a la comarca que ha estat pionera en l’acreditació de la Carta Europea de Turisme Sostenible. El Brogit Viatges, una empresa que organitza activitats ecoturístiques per les muntanyes de Prades, i l’alberg Twentytú de Barcelona, també van ser guardonats.

Els guardons, inspirats en els  Premis Internacionals de Turisme Responsable, reconeixen i distingeixen les bones pràctiques de la indústria turística catalana, aquelles que gestionen les activitats per reduir-ne l'impacte negatiu i augmentar-ne els beneficis tant per a l’empresa com per a la comunitat local, el medi ambient i els turistes.

Què és .ambiental?
Subscripció