La revista del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya
Núm. 20, Juliol - Setembre de 2015
Jaume Terradas, nou membre d'honor del COAMB

El Col·legi reconeix la trajectòria de l’ecòleg com a impulsor de la recerca sobre ecosistemes forestals i com a promotor de l’educació ambiental

El passat divendres, 22 de maig, durant la 12a Assemblea anual del Col·legi d'Ambientòlegs de Catalunya, es va designar membre d'honor del COAMB el catedràtic d'ecologia de la Universitat Autònoma de Barcelona, Jaume Terradas.

Amb aquest nomenament, el Col·legi ha volgut reconèixer públicament la important contribució de l’ecòleg a les Ciències Ambientals, subratllant la significativa tasca que ha desenvolupat al llarg de la seva carrera com a promotor i referent en la recerca sobre ecosistemes forestals, i com a impulsor de l’educació ambiental a Catalunya.

Terradas va fundar el Centre de Recerca en Ecologia i Aplicacions Forestals, CREAF, i en va ser el primer director. Durant els anys setanta, va ser un dels promotors de les primeres iniciatives d’educació ambiental a Catalunya, entre les quals destaca el primer itinerari de natura amb finalitats pedagògiques al Bosc de Santiga (Barberà del Vallès), del qual enguany se celebra al 40è aniversari.

Jaume Terradas se suma a la llista de membres d’honor del COAMB, de la qual ja formen part Helena Barracó, Sergi Cantó, Lluis Torrent, Josefina Castellví, Martí Boada, Ramon Folch, Teresa Franquesa i Javier Martin-Vide.

Què és .ambiental?
Subscripció