Debat

La mobilitat elèctrica a debat

El pròxim 10 de maig, l’Auditori de la Casa SEAT acollirà la jornada ‘La mobilitat elèctrica a debat: Reptes i oportunitats de la mobilitat del futur a Catalunya’ que està organitzada pel Grup de treball de Mobilitat Elèctrica del CEEC i que compta amb el suport de SEAT, el Clúster de la Indústria de l’Automoció de Catalunya (CIAC), Enginyers Industrials de Catalunya (EIC) i la Sociedad de Técnicos de Automoción.

Durant la sessió, que tindrà lloc de 10:30h a 13h, parlarem del moment en què es troba el desplegament del vehicle elèctric, debatrem sobre el futur de la mobilitat sostenible a Catalunya, i per últim el GT de Mobilitat Elèctrica del CEEC presentarà la iniciativa d’impuls per a la mobilitat elèctrica a Catalunya.

La jornada està estructurada en tres parts principals: una ponència al voltant de l’experiència europea en l’àmbit de l’electromobilitat, una taula rodona posterior sobre els reptes i oportunitats que ofereix aquest àmbit, i, per últim, la presentació per part del grup de treball del clúster. En la jornada destaca la presència entre d’altres del Secretari de Mobilitat i Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, Marc Sanglas,  i el Manager de Relacions Institucionals i e-Mobility de SEAT, Ramon Calderon.

Data: 25/04/2023

Lloc: Casa SEAT

Organitza: SEAT, Clúster de la Indústria de l'Automoció de Catalunya (CIAC), Enginyers Industrials de Catalunya (EIC) i la Sociedad de Técnicos de Automoción.

Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat


Dinar-col·loqui: “La seguretat alimentària com un dels pilars de l’economia”

Es tracta d’un dinar-col·loqui emmarcat dins el cicle “Què mengem?” organitzat per l’Observatori d’Economia Alimentària.

Data: 20/04/2023

Lloc: Hotel SERHS-RIVOLI (La Rambla, 128 - 08002 Barcelona)

Organitza: Observatori d'Economia Alimentària

Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat


El futur del clima

Els investigadors Anna Sörensson i Francisco Doblas, membres del Grup Intergovernamental d’Experts sobre el Canvi Climàtic (IPCC), parlen sobre l’estat dels esforços per fer front a l’emergència climàtica en una conversa moderada pel catedràtic Miquel Canals.

Data: 20/04/2023

Lloc: Centre de Cultura Contemporània de Barcelona

Organitza: CCCB

Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat


Agro-debat: ”Sistemes de regadiu eficients”

L’aigua és un recurs crític per la vida i per a l’alimentació humana. Tanmateix, aquest recurs esdevé cada vegada més escás. A més d’una demanda creixent, el canvi climàtic aporta importants incerteses amb unes previsions de major escassedat i major irregularitat.

Actualment a Catalunya encara es rega per gravetat el 49 % de l’àrea regable. Avui, amb el suport dels Fons Next Generation EU s’està emprenent el procés de modernització d’aquests regadius. Una tasca amb beneficis mediambientals, contra el canvi climàtic i de sosteniment dels recursos naturals.

En aquest context, l’Agro-debat desitja presentar els diferents sistemes per regar eficientment i com, amb l’ajuda de les tecnologies digitals, es pot avançar cap a l’agricultura de precisió

Data: 30/03/2023

Lloc: Sala 4.3 del Col·legi d'Economistes de Catalunya (Plaça Gal·la Placídia, 32 - 08006 - Barcelona)

Organitza: Col·legi d'Economistes de Catalunya

Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat


Debat Professionals Medi Ambient: ENCAIX al món laboral i TENDÈNCIES de futur

En aquesta sessió volem reflexionar i debatre sobre el paper dels ambientòlegs/òlogues i els professionals del medi ambient en un mercat laboral canviant i basat en les competències professionals. Quines són les necessitats de la societat per les que poden aportar solucions els titulats en medi ambient? Cap a on avança la professió?

Data: 21/10/2021
Hora: 18h.

Lloc: ONLINE

Organitza: COAMB

Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat


9è Green Drinks: Ciutats Sostenibles

Els “Green Drinks” són trobades informals per promoure sinergies entre persones interessades en temàtiques relacionades amb el medi ambient.

En aquesta segona edició dels Green Drinks de 2021 parlarem sobre com adaptar les ciutats a les noves exigències i reptes ambientals, en especial, al canvi climàtic. Debatrem sobre mesures de mitigació i adaptació, economia circular (materials i residus), infraestructures verdes i biodiversitat, cicle de l’aigua i prevenció de la contaminació.

Us convidem a assistir, en aquesta ocasió en format presencial, i compartir les vostres reflexions i aportacions!

Data: 15/06/2021
Hora: 18 a 20h.

Lloc: Cooperativa La Capell

Organitza: COAMB

Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat


8è Green Drinks

En aquesta nova edició debatrem sobre si l’actual crisi sanitària pot esdevenir una oportunitat per repensar la nostra societat, amb especial èmfasi en analitzar la situació des del punt de vista ambiental.

Data: 03/02/2021
Hora: 18:30

Lloc: Online

Organitza: COAMB i ACCA

Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat


Debat amb els grups parlamentaris

Debat amb els diferents grups parlamentaris sobre legislació ambiental. Quines propostes hi haurà sobre medi ambient la propera legislatura?

Data: 14/01/2021
Hora: 18:00 to 20:00

Lloc: Online

Organitza: COAMB

Fitxer Adjunt Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat, Debate


Diàleg Ambiental: Normativa en transició energètica

Data: 17/12/2020
Hora: 18:00 to 20:00

Lloc: Online

Organitza: COAMB

Fitxer Adjunt Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat, Debate


Diàleg Ambiental: Nova llei de Residus de Catalunya

Data: 10/12/2020
Hora: 18:00 to 20:00

Lloc: Online

Organitza: COAMB

Fitxer Adjunt Més Informació

Categoría de l’esdeveniment: Debat, Debate